Ezért gondold meg, hogy mit nassolsz!

Rengeteget hallani arról, hogy rossz a szervezetünknek az, ha fehér lisztet tartalmazó ételeket, pékárukat, édességeket fogyasztunk. Ennek ellenére sokan mégsem váltunk, és inkább a fehér kenyeret és a csokis croissant emeljük le a polcról.

Adódik a kérdés: talán a legtöbbünket az tart vissza a váltástól, hogy nem tudjuk, valójában miért is oly’ káros a fehér liszt?

Tudni kell, hogy a finomított liszt – a teljes kiőrlésű liszttel ellentétben – nem tartalmazza sem a gabonaszem héját, sem pedig a csírakezdeményt, amelyek egyébként elengedhetetlenek az emésztés egészséges működéséhez. Habár rostot nem tartalmaz, de szénhidrát van benne bőven.

És mit is tesz pontosan a testünkkel az egyszerű szénhidrát?
Hirtelen megemeli a vércukorszintet, jelentős súlygyarapodáshoz, valamint különféle emésztőszervi- és keringési betegségek kialakulásához is hozzájárulhat.

Egészségünk mindennél fontosabb, így nassoláskor sem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a megfelelő, rostban gazdag finomságokat juttassuk a szervezetünkbe. Éppen ezért fogyassz bátran a Dukan zabkorpa szeleteiből és kekszeiből, hiszen amellett, hogy az édesség iránti vágyadat is kielégíted, máris egy lépést tettél egy egészségesebb élet felé.